Publicerat: /

<3


Publicerat: /

Godmorgon!

Här sitter jag ute på balkongen på vårt hotellrum i Rhodos. Så sjukt härlig värme i luften, jämfört med hemma, och jag vill nog aldrig åka hem ;)
Tror det blir bad i havet idag, det är någon dag de firar här i Grekland idag så det mesta skulle nog bara stängt förutom restauranger och så då. 

Vi har egentligen inte hunnit gjort så mycket förutom att bada i havet, dricka drinkar och äta. Igår var vi iallafall till Lindos och kollade på Akropolis. :) Det var dock sjukt varmt hela dagen! Typ runt 40 i skuggan. 

Nu ska vi käka frulle! 

Häromkvällen innan vi gick och käka ;)

Publicerat: /

Jobbhelgen är över

Söndag kväll och vi är pågång att gå till sängs. Har vart jobb för min del hela helgen medans övriga familjen har roat sig med annat. Plockat bär, åkt fyrhjuling, spelat spel med mera. 

Ikväll har vi tvättat och sortera tvätt, jag har suttit och skickat en massa fakturor och lite sånt där småkraft som ska vara klart innan vi åker. 

Imorgon väntas en behandling av käkarna, sedan jobb i några timmar innan jag åker och fixar ögonfransarna. 

På tisdag morgon väntas åter jobb, innan jag åker hem och duschar och packar det sista. Sedan bär det iväg till Sundsvall till tågstationen. 

Ska bli så jäkla härligt! Finns det wifi på hotellet så kanske jag uppdaterar här, annars blir det tyst i en vecka. 
Faktiskt har jag inte ens brytt mig om att kolla om det finns wifi heller inte, och det spelar faktiskt ingen roll heller. 

Emilia gjorde en god blåbärssmoothie till mig ikväll <3 

Publicerat: /

Surströmming

Igår bjöd vi hem några stycken på surströmming. Äter man surströmming måste man ju iallafall äta det en gång sommar, så igår var premiären. Väldigt gott tycker jag :) 
De som inte åt surströmming fick sill och/eller grillade hamburgare. 


Publicerat: /

5 Dagar kvar

Jag tror vi kommer få det varmt på våran utomlandsresa ;) 

Publicerat: / Allmänt

Bäcköring

Jag jobbade hela dagen igår och hela kvällen, så min dotter Emilia och min Sambo Erik fick roa sig själva. 
De hade vart och fiskat bäcköring, och det var ingen liten bäcköring de fick heller, oftast får man bara små små bäcköringar. Väldigt gott är det i varje fall :) 


Har du fiskat bäcköring någon gång? :) 

Publicerat: /

Sälja av kläder?

Jag har massvis med kläder som jag inte kan ha längre, mycket i strl M. Nu har jag XS/S så blir en aning stort med M då. Har sålt lite via Tradera, men funderar nu på om jag ska sälja det jag har kvar via bloggen eller kanske Facebook.  

När ni köper beg. Vart kikar ni då? Tradera, facebook, bloggar?

Jag ska ta mig i kragen och lägga ut allt jag har när vi kommit hem från Rhodos. Kanske har någon dag ledigt då. :)

Publicerat: /

Torsdag - 5 dagar kvar

God morgon denna Torsdag. 
Jag ska precis åka iväg på lite arbete, ska sko några hästar nu på förmiddagen och sedan ska jag iväg och jobba kväll på mitt andra jobb. Den här veckan känns riktig lång och seg... Jobbar typ hela tiden, men så fort den här veckan är avklarad så åker vi <3 

Här åker tokarna karusell. Vi var på tivolit som alltid håller till under yran veckan i Östersund. 

Publicerat: / Allmänt

Äntligen en design.

Äntligen har jag fixat en design till bloggen. Blir faktiskt lite roligare att skriva här då och framförallt blir det roligare att besöka för er som läser. Jag är ialla så när jag besöker andras bloggar, är det en standard design så blir texten automatisk mycket tråkigare på nåt vis. 
 
Jag och Emilia har spelat Sims 4 ikväll, löjligt roligt spel faktiskt, även för vuxna. För det är väl det man kallas i min ålder? 

Här är ialla fall en bild, på en ekorre som jag själv har redigerat. Det finns även ett orginal på denna, som inte jag har gjort som jag härmade lite. Men det var en kul grej att göra i alla fall ;) 
,
 
 

Publicerat: / Allmänt

Lika dålig som förut ;)

Verkar inte ha blivit någon förbättring på bloggfronten för min del ;) I alla fall så har en ny jobbvecka tagit fart, innan var jag ledig i en 1 och en halv vecka. Först för att åka till Fäviken, så jävla rolig helg och det här året var det fasen roligare än förra året nästan ;) Bara massa tok =) 
Veckan efter fäviken var både jag och Erik lediga, men vi låg sjuka nästan hela veckan :( Och vi som skulle göra nåt skoj, blev verkligen ingenting!! Aptråkigt! 

Idag har jag faktiskt tagit mig en ledig dag, jag jobbar ändå varje dag fram till Tisdag nästa vecka, så det förtjänar jag. Vi ska åka till Östersund, hämta ut mitt pass och köpa lite smått och gott. Emilia åker utomlands med sin pappa nästa Lördag, och jag och Erik åker till Rhodos på Tisdag. Ska bli så jäkla skönt att få komma bort en vecka.. Stänga av telefonen och bara njuuuuta! 
 
Återkommer senare :) 

Publicerat: /

veckan går sakta men säkert framåt

God morgon, sitter och dricker mitt morgonkaffe och ska snart bege mig iväg och jobba. Blir en långdag idag. Först har jag ett par skoningar sedan ska jag hem, byta om och åka vidare på mitt andra jobb som vårdbiträde och jobba kväll. Jises, och imorgon väntar en delad tur! 

Det är bara harva igenom sig den här veckan eller plöja känns mer som det stämmer överens med verkligheten. 

Åh, jag älskar min sambo så jäkla mycket. Vi passar som handen i handsken och våra planer för framtiden får mig att längta ♥ Kommer bli spännande och roligt på samma gång tror jag. 

Dags att röra på sig, hej hopp! 

Publicerat: /

Varvar ner med ett glas vitt.

sitter en stund i solen och varvar ner med ett glas vitt, är rätt sliten redan och jobbar enda tills nästa fredag oavbrutet känns det som. Hoppas att det förövrigt blir ganska lugnt och inte så mycket "extra jobb". 

Har inte så mycket annat att berätta om här, jag jobbar mest och den övriga tiden försöker jag ta det något sånär lugnt för att få komma ikapp. Jag förstår verkligen inte dom som jobbar såhär förjämnan.. Jag skulle aldrig orka.. 


Publicerat: /

God morgon!

Jag har väldigt fullt upp nu under sommaren, jobbar verkligen hela tiden. Men det är bara några veckor till sedan lugnar det ner sig litegranna. Jag skulle nog inte orka jobba såhär så länge faktiskt, skulle gå in i väggen. Haha. 
Det är därför jag inte ens börjat skriva här ännu, har helt enkelt för mycket att göra. 

Vi har så mycket planer för framtiden, känns så himla underbart då allt blev som det blev i våras. 

Publicerat: / Allmänt

Tillbaka igen..

Hej! 
Ny blogg, nya tag! Nu börjar jag om på ny kula och kanske hänger jag kvar här nu. Kommer kanske inte skriva lika mycket privat som jag gjort på mina tidigare bloggar, hade tänkt ha denna blogg för att visa olika hemsidor, bloggar m.m. som jag designar och för att människor ska kunna hitta till mig på ett bra sätt! Jag har ju en hemsida, men den är till andra delar i mitt företag, och ett vanlig hemsida fyller inte riktigt sitt syfte för detta. 

Just nu är det en standard design som får vara kvar så länge, jag byter ut den vid tillfälle senare i veckan. Ska sitta med datorn hela Onsdagen ändå och jobba så då passar jag på att fixa med designen här också :) Håller på förbättrar designen på en hemsida, och när den är klar dyker den upp här också =) 

Livet leker i övrigt, känns så jäkla bra med allt just nu! Har stora planer här framöver och det känns superkul! I våras här var inte livet så himla kul en period, men nu har det lagt sig och vi blickar framåt! :)

Publicerat: / Allmänt

Välkommen till min nya blogg!

Mitt första inlägg.


Mitt namn är Jessica bosatt i Östra Jämtland. Jag är född 1989 så då kan ni räkna ut själva hur gammal jag är ;) Min Familj består av min underbara sambo, och min underbara dotter.
Jag blev mamma alldeles för tidigt i livet, bara 14 år var jag när hon föddes, men livet har fungerat bra ändå för oss :)
Idag har jag mitt eget företag, och arbetat som Hovslagare som huvudsyssla. Tar mig även an lite design arbeten i företaget.